UX w medycynie
Lepsze doświadczenia pacjenta zaczynają się od dobrego UX.
Projektujemy z myślą o pacjencie. Zgodnie z naszą wizją, chcemy wyznaczać dobre praktyki i kształcić nowe kadry
w obszarze Projektowania i Badań w Medycynie.
Raporty z badań własnych
Wiedza jest dla wszystkich. Badamy, przyglądamy się rzeczywistości i publikujemy raporty. Chcemy, żeby każda osoba mogła z tej wiedzy skorzystać.
Micro-Raport
Obecny kształt systemowego wsparcia dla osób z chorobami przewlekłymi w Polsce
Wrzesień 2024, wersja 1.0, Fundacja Ludzie i Medycyna

Efekt współpracy z SWPS
Od początku zależy nam, aby studenci na zajęciach mogli wypracować takie rozwiązania, które będziemy mogli wdrożyć w programie fundacji. Nie zawsze udaje nam się wdrożenie 1:1 pomysłów studentów, lecz duża część ich pracy zasiliła już i nadal zasila działania fundacji. Jednak najważniejszym efektem zajęć jest otwieranie przyszłych projektantów i twórców na potrzeby osób z chorobami i pomoc w zrozumieniu ich.
“Tego lekarz nie wie o mojej chorobie...”
"Tego lekarz nie wie o mojej chorobie" - chcemy ułatwić przyszłym medykom poznanie pacjenta nie jako "przypadku", ale jako osoby. W tym celu tworzymy filmy z wypowiedziami osób chorujących. Będą one używane na uczelniach medycznych podczas zajęć z komunikacji medycznej.
Zeszyt zrozumienia i Wzornik komunikacji
Na zajęciach 21/22 r. studenci wypracowali komplementarne pomysły ułatwiające komunikację w niezręcznych sytuacjach. Wzornik komunikacji to mikro-poradnik dla pacjentów z wykorzystaniem komunikacji bez przemocy. Zeszyt zrozumienia to notes z wyrywanymi kartkami-wizytówkami, które można wręczyć komuś, aby dyskretnie poinformować o swojej chorobie. Formatka będzie drukowana w 100 egzemplarzach.
Instagramo-przejęcie
Jeden z pomysłów studentów z zajęć w 20/21 r., dotyczący komunikacji i promocji w akcji "młodzi w chorobie" został wypracowany przez nich na równoległych zajęciach u Karoliny Szymańskiej: to pomysł na przejmowanie instagrama przez pacjentów. W 2021 roku fundacja zaczęła udostępniać profil projektu Pacjenci Pacjentom na Instagramie do przejmowania go przez pacjentów. Akcja trwa nadal. Regularnie osoby z różnymi chorobami dzielą się swoim doświadczeniem i inspirują odbiorców profilu.

Poznanie codziennych wyzwań chorych przewlekle e-pacjentów oraz ich opiekunów
Autorstwo: Melania Żukowska, Magdalena Mielczarek, Franciszek Domachowski, Izabela Jarosz, Marysia Muniak, Michał Szymaniak, Maria Żukowska, Nikodem Jakubowski

Identyfikacja potrzeb oraz zrozumienie podejścia mężczyzn i chłopców w wieku 14-25 lat do edukacji seksualnej i zdrowia seksualnego
Autorstwo: Konstancja Adach, Sylwia Błaszczak, Maria Chołotowska, Ewka Jaszczuk, Julia Polaczek, Ellie Remiszewska, Kinga Sobczyk, Helena Starzyńska, Monika Zając
Współpraca z UW

Badanie stopnia zainteresowania sztuką wśród osób niewidomych i niedowidzących
Autorstwo: Weronika Gontarz, Aleksandra Wilczek i Julian Rosiński

Poznanie potrzeb osób dializowanych
Autorstwo: Marta Pełszyk, Filip Purgał, Gustaw Kowalczyk i Katarzyna Złotek.

Badanie potrzeb w kontekście wsparcia psychologicznego osób z doświadczeniem chłoniaka
Autorstwo: Jagoda Maciak, Nina Sobocińska, Antoni Jankowski i Hanna Wiercińska